Λουλούδια που μαράθηκαν νωρίς

Πληροφορίες:

Σκηνοθεσία/Direction: Ματθαίος Φραντζεσκάκης, Βίκη Αρβελάκη / Matthaios Frantzeskakis, Vicky Arvelaki
Σενάριο/Script: Ματθαίος Φραντζεσκάκης / Matthaios Frantzeskakis
Διεύθυνση Φωτογραφίας/Photography: Σταύρος Παπαδημητρίου, Κυριάκος Χαριτάκης, Δημήτρης Κυριακάκης / Stavros Papadimitriou, Kiriakos Haritakis, Dimitris Kiriakakis
Μοντάζ/Edit: Βίκη Αρβελάκη / Vicky Arvelaki
Μουσική/Music: Ψαραντώνης (Αντώνης Ξυλούρης), Ψαρογιώγης (Γιώργης Ξυλούρης), Γιάννης Παπατζανής, Γιάννης Πολυχρονάκης / Psarantonis (Antonis Xilouris), Psarogiorgis (Giorgis Xilouris), Giannis Papatzanis, Giannis Polixronakis
Παραγωγός/Production: Πολιτιστική Εταιρεία Κρήτης / Crete Cultural Organization
Χώρα Παραγωγής/Country: Ελλάδα / Greece
Διάρκεια/Duration: 65'
Έτος Παραγωγής/Year: 2018
Γλώσσα/Language: Ελληνικά / Greek
Υπότιτλοι/Subtitles: Aγγλικά / English

Περίληψη:

Χαράματα 28ης Αυγούστου 1944, Χανιά, Κρήτη. Οι Γερμανοί κατακτητές κυκλώνουν το μικρό χωριό Κακόπετρος στον σημερινό Δήμο Πλατανιά. Φεύγοντας το απόγευμα, το ναζιστικό μίσος αφήνει πίσω του 23 νεκρούς, άδεια, λεηλατημένα σπίτια και τις ψυχές των επιζώντων ισοβίως σημαδεμένες. Πέντε επιζώντες θυμούνται και αφηγούνται εκείνη τη βροχερή Δευτέρα αλλά και την υπόλοιπη ζωή τους όπως χαραγμένη - από τον πόνο - συνεχίστηκε.

Dawn of August 28th, 1944. Crete. During occupation the German conquerors surround the small village called Kakopetros, located today in the Municipality of Platanias in Chania. In the afternoon when they depart, Nazis leave 23 dead people behind. They also leave empty, looted houses, and the souls of the people of this village, eternally wounded. Five survivors open their chest of fragile memories and remember what happened at that rainy Monday. They recall the facts and share how painful their life was the following years.

Σκηνοθεσία

Βίκη Αρβελάκη

Η Βίκη Αρβελάκη γεννήθηκε στη Γερμανία, όπου και μεγάλωσε. To 2001 αποφάσισε ότι ούτε το πτυχίο της σαν βοηθός μικροβιολόγου, ούτε και η προοπτική της γερμανικής διδασκαλίας την εξέφραζε και ξεκίνησε να δουλεύει σε τηλεοπτικό σταθμό της Κρήτης. Ανάμεσα σε άλλα δοκίμασε την τύχη της και μπροστά από τον φακό, αλλά την κέρδισε ο ρόλος πίσω από τις κάμερες και συγκεκριμένα στα ντοκιμαντέρ. Στη διαδρομή αυτή είχε την τύχη να συναντήσει σκηνοθέτες οι οποίοι της ενίσχυσαν την ιδέα της ότι το ντοκιμαντέρ πέρα ένα αρκετά διάφανο φίλτρο προς την πραγματικότητα είναι κι ένα είδος οφειλής μας προς την αλήθεια. Από το 2009 έχει σκηνοθετήσει δυο σειρές ντοκιμαντέρ των 12 επεισοδίων («Άγνωστη Κρήτη» & «Ενδέκατη Ώρα») - και αρκετά αυτοτελή ντοκιμαντέρ - για τη Νέα Τηλεόραση Κρήτης, όπου εργάστηκε επί πολλά χρόνια. Σήμερα σκηνοθετεί ανεξάρτητα ντοκιμαντέρ, μεταξύ αυτών και το ντοκιμαντέρ Στα Σκοτεινά στην Κρήτη που ήταν υποψήφιο στα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου το 2017. Ασχολείται επίσης μέσω διάφορων project με την διαχείριση οπτικοακουστικού υλικού, αναγνωρίζοντας την σπουδαιότητά του ως ανεκτίμητη πηγή πληροφοριών για την ιστορία και τον πολιτισμό μας.

Ματθαίος Φραντζεσκάκης

Γεννήθηκε στα Χανιά όπου και μεγάλωσε. Σπούδασε μαθηματικά στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Έχει κάνει κύκλους σπουδών στην δημοσιογραφία, στην διοίκηση μονάδων πολιτισμού, τον κινηματογράφο και την διοίκηση φορέων Κοινωνικής Οικονομίας. Από το 1995 δίδαξε σε δομές της τυπικής και της άτυπης εκπαίδευσης. Έχει εργαστεί σε έντυπα, ραδιόφωνο και τηλεόραση. Από το 2000 ασχολείται με τον κινηματογράφο και ιδιαίτερα με την εκπαιδευτική του διάσταση. Από το 2002 διευθύνει την Πολιτιστική Εταιρεία Κρήτης και την εφημερίδα πολιτισμού «Πυξίδα της Πόλης». Για τέσσερα χρόνια (135 εκπομπές) είχε την ευθύνη σχεδιασμού, την επιμέλεια και την παρουσίαση της εκπομπής ΕπιΣκέψεις στην τηλεόραση ΚΥΔΩΝ με συναντήσεις- συνεντεύξεις – πορτρέτα-ντοκιμαντέρ.

Έχει συνυπογράφει το σενάριο του ντοκιμαντέρ «Άλλος Δρόμος Δεν Υπήρχε» σε σκηνοθεσία-σενάριο Σταύρου Ψυλλάκη. Υπογράφει την δημιουργία του ντοκιμαντέρ «Ειδικό Σχολείο. Γεύση απ΄ τον Παράδεισο.».

Συμμετείχε στην παράγωγη αρκετών ντοκιμαντέρ , εκπαιδευτικών ταινιών καθώς και στην διοργάνωση δεκάδων εκδηλώσεων.

Συντονίζει την δράση ”Κρήτη, Προφορική Ιστορία / Crete Oral History”.

Είναι διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων και της εκπαιδευτικής δράσης cineΜαθήματα.

TOP